tirsdag 22. september 2009

bake...

har skikkelig lyst til og bake noe i dag. tenker litt på sunne muffins eller boller. skal jobbe en del kvelder framover, så hadde vært greit og ha noe som er lett og spise siden jeg ikke har pause. også har jeg lyst og bruke epler. har epler fra hagen hjemme nå, som jeg plukka i helga.


nettopp spist lunsj, proteinlapper med kesam og varm nektarin. brukte dette:
2 ss grovt mel
2 ss havregryn
15 g nøytralt proteinpulver (man kan bruke 1 dl kesam i stede)
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
2 eggehviter
vann



bland det tørre sammen, ha så i eggehvitene, bland godt.


ha i vann til passe konsistens. stek i en teflonpanne til de er lysebrune på begge sider.



nektarinen kutta jeg i biter før jeg freste dem myke i panna med vann og vaniljesukker.



serverte det med kesam.



dette gir: 430 Kcal, 41 g proteiner, 50 g karbohydrater, 4 g fett og 8 g kostfiber

1 kommentar:

  1. Det så faktisk nam ut ^^ Synd jeg ikke har noen av ingrediensene til lappene (eller kesam) :p

    SvarSlett