mandag 21. september 2009

ny uke, nye muligheter



denna uka skal brukes til og flytte over i min nye hybel. blir spennende og se hvordan min nye hybelvenn er. framdeles ikke møtt henne, men kansje i dag. skal flytte de første eskene i dag. så blir det og måle å se litt hva man kan få plass til der. har lyst på en sovesofa. er så fint med det.
tenkte og se om jeg finner en av denne typen på FINN.

også skal jeg bestille meg tv fra lefdal, dermed må jeg jo finne en tv benk også. så vi får se hvordan den blir til slutt:p






nå har jeg nettopp spist frokost:

er 2 fiberrik knekkebrød med leverpostei og agurk, også et NORSK'T eple. også har jeg fått en fast vane og drikke en protein shake til frokost. lager den av 2 dl ekstra lett melk, 1 ts bakekakao og 15-20g mocca proteinpulver. mange mener vel det er veldig unødvendig og at det bare er bolere osv som skal bruke proteinpulver. men jeg mener at proteiner burde stå for 40 % av energiintaket i løpet av en dag. og siden jeg ikke liker å spise kjøtt og fisk til frokost, foretrekker jeg proteinpulver. dessuten er denne blandingen faktisk kjempe god:D andre varianter jeg bruker for å få nok proteiner er havregrøt med proteinpulver, kesam med forskjellige ting, omelett og mye annet. dette måltide gir 389 Kcal, 34 g proteiner, 39 g karbohydrater, 8 g fett, noe som tilsvarer i energi prosent for måltidet, 35 % fra proteiner, 41 % fra karboydrater, 19 % fra fett, de siste 5 er fra kostfiber.
for å ta litt teori her også:
1 g protein = 4kcal
1 g karbohydrat = 4kcal
1 g fett = 9kcal
1 g kostfiber = 2kcal.
en kostholdsartikkel jeg anbefaler folk og lese er denne: http://www.myrevolution.no/artikkel/myrevolution-health---fitness-concept---kosthold/2/ mange tenker vel att dette bare er for folk som trener mye eller slanker seg osv, men det er en livsstil, ikke diett. så den passer for alle. dessuten trengerr man ikke følge den slavisk. sånn som meg, liker og følge denne, men i en periode nå har jeg fått skikkelig dilla på de knekkebrøda osv.
men nå har jeg sitti her lenge. skal ut og jogge meg en tur nå^^


2 kommentarer:

  1. Hehe søta, det der var gresk for meg ;) Men hva slags merke er det på protein pulveret ditt? x)

    <3

    SvarSlett
  2. hehe, sånn er det:p

    er detta jeg bruke:
    http://www.myrevolution.no/produkt/myoprotein-xl-3kg---gratis-shaker/31/

    skikkelig bra konsistent og smak.

    SvarSlett