onsdag 16. september 2009

da har jeg fått trent. ble ikke oppe på skolen da. var pluttselig mye som skjedde der og masse masse folk. men jogga i 30 min, og styrke i 45. tok for det meste base øvelser, siden det er det letteste når man er hjemme i stua. knebøy, sit ups, push ups, utfall, planken osv... ble skikkelig sliten... så nå har jeg laget meg en stooor lunsj. skal jo på jobb etterpå, og siden jeg sitter i kassa, kan det bli vanskelig og få spist stort. for han jeg jobber med er skikkelig kjip, tror han er sjefen og skal absolutt ikke sitte i kassa:s har ikke planer om å protestere så mye enda. har jo liksom ikke jobba der så lenge, og det jeg har jobba har vært i ferskvaren. men tenkte jeg skulle ta med en smoothie. for den kan jeg ha stående der...



det jeg lagde meg til mat nå, er enda en av mine sunne, raske og billige måltider. et måltid koster 12 kr hvis jeg har regna riktig og det tar bare 10 min og lage. men problemet er at det er veldig undervudert av ungdom, og de fleste har en form for avsky mot det. hadde det selv før. men man må bare lage det på riktig måte^^ det er tunfisk jeg snakker om ja:p rett fra boksen så lukter det vondt og smaker ikke akkurat så delikat heller. det er jeg enig i. men ta og hell av vannet, ha det i en stekepanne og stek med masse godt krydder (koriander og chili er mnine favoritter). ha oppi litt tomat eller paprika, og stek det "tørt". så smaker det faktisk skikkelig godt, og kan varieres i det uendelige. som tibehør kan du dampe noen grønnsaker, lage en liten salat eller rett og slett bare ha det på en skive godt brød.



min variant i dag (som var den jeg regna ut prisen på) var med paprika og purre oppi, og dampa brkkoli og gulerøtter til. her kan man jo helt fint bruke en frossen grønsaksblanding i stede for ferske, er like bra det. og nå er jeg faktisk skikkelig mett^^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar