torsdag 8. oktober 2009

hjemme hos mamma og pappa:)

er så mye som er i hue mitt nå, så mye jeg har lyst og skrive og vise bilder av. ikke så mye spannende kansje, men det er ting som har gjort meg glad i dag:)


kom hjem til mine foreldre i går, føler det er lenge sia jeg har sett dem, selvom det bare er litt over 3 uker tror jeg. men de har vært i frankerike, så føles lengre. også har jeg bestilt billetter til england så jeg kan besøke Stine, og det er bare to uker til:) gleder meg skikkelig! og når jeg endelig fikk dratt meg ut av huset i dag, ut i hagen, så fikk jeg en skikkelig god høststemning. gikk mellom alle plantene og beddene til pappa, så og plukka. har lært meg og sette pris på hagen hans etterhvert, glede meg over at vi kan dyrke så mye selv, kan plukke friske grønnsaker, bær og frukt. nesten ikke grenser for hva man kan plante og som faktisk vokser:) selvom det er litt slutt på sesongen nå som frosten begynner og komme, er dett fremdeles noe igjen. så plukka med meg et lite lager å ha med meg til hybelen, og tok litt bilder:p






her ser man jo litt av hva jeg har gjort klar til turen hjem i morra.
salat, paprika, tomater, druer, rødbeter og aspargesbønner. kommer nok til og bli litt til, og en god del fra fryseren, bl.a. blåbær:D

























så et lite utvalg av frukt og grønt fra hagen. og som dere ser, hvis noen trenger greskar til halloween, er det bare og si ifra:p ellers så kan man også lage mye god mat av gresskar, masse antioksidanter:D så har vi masse epler, blir nok med en pose av det hjem. jeg elsker norske epler, bruker det kjempe mye. og paprika, et er en ting som alle klarer og plante. kan også plantes i stua hvis man ønsker, sålenge det er nok lys. typen kan du jo velge selv. bare og kjøpe den du liker i butikken og skrape ut frø:) vi har for det meste brukt spiss paprika i år:)







også siden det er meg blir det jo noe måltidsbilder. siden jeg hadde god tid på morgenen i dag, så ble det en søt omelett (egg, vann, vaniljeessens), hjemmelaget eplemos med masse kanel og mandler. kosefrokost:)
skulle gjerne hatt kesam til, men siden foreldre nettopp kom hjem fra ferie er det litt manko i kjøleskapet her:s










også middag da. jeg som lagde:) begynte og føle meg som en ordentlig husmor når jeg lagde den i dag. det gleda meg faktisk skikkelig og kunne lage mat til andre, og bruke et ordentlig kjøkken igjen, ikke det samme som et hybelkjøkken detta:) det ble lamm med høstgrønnsaker og gresskarpuree (måtte jo bruke gresskar):D






men nå er det natta. må tidlig opp i morra for og rekke buss og tog osv til tønsber. skal være på skolen 11, og vil gjerne innom hybelen først:)

natta<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar